Wednesday, November 25, 2009

Things That I'd Love To Try Out!

I  really like searching around the internet and all kinds of blogs for smart ideas that I could put my hands on them eventually one day. It's true that since now I haven't tried a lot of them, but I'm willing to, I promise! I'm hoping in a brand new start, remember? ;-)
So, here's a really good idea that is ecological and can be really useful too. Fused plastic! And you can make anything you can imagine with it, as if it was a fabric. Really cool, huh?


 Also, I've decided that I want to learn how to knit and crochet. Yes, really! My mom had shown me the first steps of knitting but I didn't really came up with anything, so now I don't remember a thing. I'll have to  try it again some of this days. Also I 've found this crochet tutorial that I'm thinking to give it a try.
 
It looks simple with the step-by-step pictures. Ι will surely post photos of my first attempts.

  


Πράγματα που θα ήθελα πάρα πολύ να δοκιμάσω!
Μου αρέσει πάρα πολύ να ψάχνω στο ίντερνετ και στα διάφορα blogs για έξυπνες ιδέες που θα μπορούσα να φτιάξω κι εγώ κάποια μέρα. Είναι αλήθεια πως μέχρι τώρα δεν έχω δοκιμάσει πολλές από αυτές, αλλά το έχω σκοπό, τ'ορκίζομαι! Ελπίζω σε μια νέα αρχή, θυμάσαι;
Έτσι, εδώ είναι μια πάρα πολύ ωραία ιδέα που είναι οικολογική και που μπορεί να είναι επίσης πολύ χρήσιμη. Λιωμένο (σε ελευθερη μετάφραση) πλαστικό! Και μπορείς να φτιάξεις οτιδήποτε μπορείς να φανταστείς με αυτό, σαν να ήταν ύφασμα. Τέλειο, έτσι;

 
Επίσης αποφάσισα ότι θέλω να μάθω να πλέκω, με βελόνες αλλά και βελονάκι. Ναι, αλήθεια! Μου είχε δείξει η μαμά μου τα πρώτα βήματα για το πλέξιμο, αλλά ποτέ δεν έφτιαξα κάτι ολοκληρωμένο κι έτσι τώρα δεν θυμάμαι τίποτα. Θα πρέπει να το δοκιμάσω ξανά μια από αυτές τις μέρες. Επίσης βρήκα αυτές τις οδηγίες για πλέξιμο με βελονάκι και σκέφτομαι να το δοκιμάσω.

Φαίνεται εύκολο με τις οδηγίες βήμα-βήμα με φωτογραφίες. Σίγουρα θα ανεβάσω φωτογραφίες από τις πρώτες μου δοκιμές.


No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting! I appreciate your comments.
Come back again soon. :-)
Thank you! :-)

Thank You So Much For Your Visit! Come Again Soon!